Zaznacz stronę
Jak wybrać copywritera?

blog

Zlecając utworzenie strony internetowej musisz wiedzieć jaki ma być jej cel. Ten cel jest nadrzędny wobec wszystkich elementów składających się na gotową stronę. Inaczej będzie wyglądać blog podróżnika a inaczej sklep z towarami czy portfolio fotografa – każda z tych stron będzie mieć inne funkcjonalności, inny styl i inaczej będzie prowadzić czytelnika po swojej zawartości. Do zrealizowania celu przyczyniają się zarówno projekt graficzny strony, przyjazność obsługi dla użytkownika jak i odpowiednie zredagowane teksty. 

 

Pisać czy zlecić?

Często jest tak, że nasi klienci oczekują od nas przygotowania projektu graficznego strony, natomiast teksty dostarczają samodzielnie. A co w sytuacji, gdy nie masz czasu na pisanie? Albo po prostu tego nie lubisz? Warto wtedy zlecić przygotowanie tekstów profesjonaliście.

Jak wybrać copywritera?

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie czego tak naprawdę oczekujesz? Zastanów się i zbierz dokładnie informacje na temat tego:

1. Jaki rodzaj tekstu chcesz zlecić – czy to mają to być krótkie teksty katalogowe, presell, zapleczowe, eksperckie itd.

2. Gdzie będą wykorzystywane – na stronie www, w Social Mediach, na materiałach promocyjnych.

3. Jaka ma być jakość tekstu – czy zależy Ci na jakimkolwiek poprawnie zredagowanym tekście czy może oczekujesz czegoś co urzeknie i zachwyci Twoich klientów.

4. W jakim terminie tekst ma być dostarczony – ustal konkretny termin, bo “szybko” nie dla każdego oznacza to samo, a czas jaki wyznaczysz na wykonanie usługi może mieć istotny wpływ na jej cenę.

5. Zastanów się czy do napisania danego tekstu potrzebny jest ekspert, znający bardzo dokładnie dane zagadnienie, czy może ważniejsze jest by była to osoba, która ma lekkie pióro i potrafi po prostu dobrze ubierać myśli w słowa i oddać w odpowiedni sposób styl, w jakim chcesz się komunikować ze swoimi klientami.

6. Czy masz gotowe wytyczne, co powinny zawierać dane teksty i szukasz jedynie kogoś, kto wg. Twoich założeń je zredaguje, czy potrzebny Ci jest specjalista, który będzie umiał doradzić co powinno znaleźć się w danym artykule i wszystko przygotuje samodzielnie.

7. Jeżeli teksty mają trafić na stronę internetową to warto zadbać, by były przygotowane prawidłowo pod względem SEO.

Poproś o ofertę

Kiedy znasz już odpowiedzi na te pytania, zbierz je w formie zapytania ofertowego. Czym bardziej opis zlecenia będzie konkretny i dokładny, tym większe szanse, że do jego realizacji zgłoszą się osoby lub firmy, które będą w stanie te oczekiwania spełnić. Warto zarezerwować sobie trochę czasu także na dodatkowe rozmowy z potencjalnymi wykonawcami, którzy będą chcieli poznać więcej szczegółów, by lepiej wycenić i przygotować dla Ciebie ofertę.

Weryfikacja potencjalnych wykonawców

Na rynku jest wiele firm i freelancerów. Bardzo ważne jest zweryfikowanie potencjalnych wykonawców. Jeśli masz możliwość sprawdź portfolio, poproś o próbkę tekstu, referencje, poczytaj opinie w internecie.

Warunki współpracy

Kiedy już wybierzesz wykonawcę, który Ci odpowiada ustal dokładnie warunki współpracy. Niezależnie od tego, czy ustalenia te przybiorą formę umowy cywilnoprawnej, czy będą tylko zestawieniem wysłanym maliem, warto mieć dowód w formie pisemnej, na co się dokładnie umówiliście. Przy przygotowaniu takiego pisma/umowy pomogą Ci przygotowane wcześniej założenia. Opisz jak najbardziej precyzyjnie jakiego tekstu oczekujesz, w jakim terminie i w jakiej formie itd. Ustal, co w sytuacji, kiedy strona nie wywiązuje się terminowo z umowy? Czy masz prawo zgłosić poprawki (i ile), jeśli tekst, który otrzymasz nie będzie Ci się podobał?

Pamiętaj, czym dokładniej wiesz czego potrzebujesz tym większa szansą, że łatwiej znajdziesz osobę, która te oczekiwania spełni. Jeśli jednak nie jesteś pewny swoich pomysłów poszukaj specjalisty, który będzie w stanie zadbać o ich weryfikację i zaproponować coś dobrego.

Chcesz wiedzieć jak może wyglądać Twoja strona?

Skontaktuj się z nami i powiedz czego potrzebujesz a my przygotujemy dla Ciebie ofertę.

Możesz też wypełnić formularz online, a my wyślemy wycenę na podany adres mailowy.

wycena

Kontakt

kontakt@blackimpala.pl
690 666 780